Jeg har lavet denne blog for at dele mine erfaringer med dig. Jeg har haft den kroniske hudsygdom hidrosadenitis suppurativa (HS) siden puberteten, dvs. snart 40 år. Som mange andre med samme sygdom gik der mange år inden jeg fik den rigtige diagnose at vide, og jeg har prøvet behandling efter behandling med tvivlsomme eller svigtende resultater. Nye biologiske midler giver håb, men også problemer. Nu venter jeg på miraklet....

søndag den 6. april 2008

Remicade #6

Det holdt faktisk omkring fire uger, hvor det hele var lidt mere i ro end ellers. Det sidste par uger begyndte det at blive værre igen, øv. Jeg var ellers lige ved at tro at det skulle have fred til at begynde at hele lidt.
Nu har jeg så fået behandling nummer seks (2. april), som fik det til at blusse lidt mere op igen, så nu er jeg endnu mere forvirret.

Jeg har en mistanke om at infektionen og hidrosadenitten hjælpes ad med at holde det i gang skiftevis. Lige nu får infektionen lidt friere spil på grund af remicaden forleden, og andre gange tager immunforsvaret mere over og hidrosadenitten holder det hele i gang.

Og så var min blodprocent røget helt ned på 6,0 denne gang, ikke noget at sige til at jeg har været - og stadig er - træt.

Ingen kommentarer: