Jeg har lavet denne blog for at dele mine erfaringer med dig. Jeg har haft den kroniske hudsygdom hidrosadenitis suppurativa (HS) siden puberteten, dvs. snart 40 år. Som mange andre med samme sygdom gik der mange år inden jeg fik den rigtige diagnose at vide, og jeg har prøvet behandling efter behandling med tvivlsomme eller svigtende resultater. Nye biologiske midler giver håb, men også problemer. Nu venter jeg på miraklet....

torsdag den 19. august 2010

Fiskeolie!

Har I set Dorthes kommentar under mit indlæg den 7. april?

Prøv lige det der fiskeolie, 6 x 1000 mg om dagen, gerne Drogens. Jeg er gået i gang igen, nu prøver jeg at være bedre til at huske det.

Bortset fra det, så synes jeg faktisk det går ganske okay. Jeg fik Stelara igen midt i juni. Min blodprocent var faldet lidt igen, og jern i blod var helt i bund, så de sendte mig ind til en omgang intravenøs jern igen. Jeg har ikke fået taget blodprøver igen siden, så jeg er spændt på hvad de siger midt i september, når jeg skal ind igen. Men jeg har det godt :-)

Måske heler det en ganske lille smule over tid. Det svinger stadig med min cyklus, så det er svært at bedømme - men bylderne under armene har været nogenlunde i ro i et par måneder nu, så jeg overvejer at bede om en operation for at få fjernet det grimmeste arvæv.

Nu hvor jeg har det så godt, er jeg gået i gang med at cykle lange ture igen, jeg har en klar fornemmelse af, at det også er godt. Jeg har fået forklaret af en læge engang, at det nok er fordi det forbedrer blodomløbet, hvilket altid er godt for huden.

Jeg drømmer om at kunne gå i bikini på stranden næste sommer, men det er måske bare en drøm...

2 kommentarer:

Signe sagde ...

Jeg fandt lige denne artikel om fiskeoliens hemmelighed. Hvis det hjælper på gigt og betændelse, så er det måske ikke så mærkeligt at det virker på dette.
Jeg er endnu engang igang med fiskeolien. Skal nok fortælle hvordan det går om en måned.

http://www.dr.dk/sundhed/Forskning/2010/09011126409.htm

Petra sagde ...

Have had HS about 10 years or so, trying my new medicine Rimactan and ordinary Dalacin. It´s the first medicin who really works! Soo happy! tryed Tetralysal and Heracilin and other antibiotikum but nothing happends. Just wanna say I like you blog.

Hugs