Jeg har lavet denne blog for at dele mine erfaringer med dig. Jeg har haft den kroniske hudsygdom hidrosadenitis suppurativa (HS) siden puberteten, dvs. snart 40 år. Som mange andre med samme sygdom gik der mange år inden jeg fik den rigtige diagnose at vide, og jeg har prøvet behandling efter behandling med tvivlsomme eller svigtende resultater. Nye biologiske midler giver håb, men også problemer. Nu venter jeg på miraklet....

tirsdag den 23. oktober 2007

57

Jeg fik taget blodprøver i går og har været hos overlægen til kontrol i dag. Alting ser fint ud, så jeg skal have næste omgang 1. november som planlagt. Han var lidt imponeret over, at man allerede kan se bedring nu. Jeg selv var mest overrasket over mit infektionstal (CRP). I alle de år, jeg har fået det undersøgt, har det normalt ligget i intervallet 150-250. Under min infektion i foråret var det oppe omkring 1200, og lige før jeg fik Remicade var det 235. Det har aldrig været under 78, sådan som det ellers burde. Før nu, altså: 57.
Min hæmoglobin ("blodprocent") er stadig lav som den plejer - 6,4 var den denne gang, og der har den ligget i årevis. Under min infektion i foråret tog den nogle gevaldige dyk, og senest fik jeg en blodtransfusion i august, hvor den igen havde været nede omkring 5,5 - og så er man altså træt. Måske er den på vej op nu? Jeg tillader mig at håbe.

Ingen kommentarer: